FITDANCEART

Katka Benešová

Můj vztah ke sportu byl odjakživa průzkumnického charakteru.

To znamená, že jsem se vždy nadchla pro tu či onu aktivitu a investovala do ní hromadu času i energie. Jenže, jak to tak bývá, po měsíci nadšení opadlo a po dvou už jsem ani nevěděla, že jsem se danému sportu kdy věnovala. Toto jednání bylo, bohužel, recidivní, a tak jsem tímto způsobem zkusila celou řadu aktivit – atletiku, házenou, gymnastiku, softbal, zumbu (v případě zumby nadšení povolilo po rekordních dvou hodinách), aerobic, power jógu, kondiční tréninky, volejbal, lyže či plavání.

Někdy v roce 2012 přišel zlom a já objevila pole dance. Při tanci na tyčce jsem mohla jak využívat sílu, tak postupně rozvíjet flexibilitu. A tak rozbila tyčka mou dvouměsíční tradici – pole dance se věnuji do teď.

O pár let později jsem poprvé zkusila aerial hoop a zjistila, že řadu prvků z tyče lze celkem úspěšně aplikovat i na kruh. A nevypadat přitom nikterak nemotorně. Ba naopak - některé prvky šly na kruhu dokonce líp. A tak se spustila nová maniakální vlna nadšení. Instagram zaplavily hooptriky, každou větev v parku jsem začala posuzovat měřítkem „šel by na ní připevnit kruh, nebo ne?“ a tradičně jsem začala nutit každého, s kým vedu rozhovor déle než dvacet minut, aby si to určitě aspoň někdy přišel zkusit. A argumenty, proč to zkusit, jsou celkem jednoduché. Tak například:

Kruh JE pro každého. Je VÁŽNĚ jedno, jestli jste hubení, bachratí, blonďatí, máte ruce jako hůlky nebo zadek jako traktor. Za pár hodin se na kruh budete přitahovat jako nic a základní tríčky zvládnete levou zadní. 

Kruh sluší všem. Takže fotky z tréninku jsou ideálním základem na chlubící sítě. :)

Aerial hoop vám pomůže rozvinout fyzičku a hodí vás do pohody. Jasně, jako každý jiný sport vám pomůže i kruh zvýšit fyzičku, zlepšit flexibilitu, posílit core, lepšit vnímání vlastního těla, atakdál, známe to všichni... Jenže! Na rozdíl od jiných sportů u aerial hoopu uvidíte pokrok hned, hodinu od hodiny. A to je fakt ta nejlepší motivace! (Navíc vám může pomoci bojovat se strachem z výšek a pocity nevolnosti při rychlém točení. A to už se vyplatí.)

...a taky byste s hoopem měli začít pro ty výrazy, který všichni nasadí, když jim řeknete, co děláte za sport. ("Akrobacii? Na zavěšeným kruhu? Jako jenom na jednom, jo?")

Výuka je konzultována se Zuzkou Kellner a veškeré tréninky jsou vedeny podle Zuzčiných konceptů. Abych vás mohla zodpovědně a svědomitě vést, rozvíjím se – mimo kruhu – i v jiných sportovních oblastech (flexi, pole dance a cardio ve formě deep worku nebo TRX.) 

Uvidíme se?